Ny Jægerjagt i Favrskov

Så er det blevet tid, til den første ny jægerjagt i Favrskov 2019

Er du medlem af Hadsten og Omegns Jagtforening, og har taget jagttegn med bestået haglskydeprøve indenfor de sidste 2 år, er du velkommen til at

kontakte Claus Kaa Bach på 40 31 16 13. for at melde dig til, der er 3 jagter i denne sæson, og der er 2 pladser på hver jagt fra Hadsten.

Dato: 27. oktober.

Kl: 08:30

Sted: Hinnerup skydebane, Ølstedvej 99, 8382 Hinnerup

Pris: 125kr

Det dækker for rundstykker, jagt, ben gæt og hyggelig samvær 😊

Husk

• Jagttegn, og bevis på at du har bestået haglskydeprøven.
  • Jagtkniv er en fordel.
  • Jagtgevær og patroner der passer til det vildt der er på stykket.
  • Fasaner, Rådyr, Ræv, Hare, Sneppe, Duer er det typiske vildt der vil kunne være på stykket.
  • Tøj og fodtøj der passer til vejret.
  • Orange på tøjet, så I er tydeligt at se, hvis ikke I har noget, så har vi en kasse med veste, hatte eller bånd.
  • Godt humør 😉

Der er to såter, som vi driver jagt på.

Som ny jæger vil der være erfarne jæger til at hjælpe jer, både når I bliver sat af på post, hvilke retninger som I må skyde i, hilse på naboposter, afstande der er forsvarligt at skyde til vildtet på, hvad gør I hvis I skyder noget, hvem der kommer og samler jer op, osv.

• Velkomst og rundstykker/ ben gæt.
  • Går på jagt.
  • Slutter af i klubhuset med evt. parade og resultat af ben gæt.

Tilmelding til Claus Kaa Bach på: 40 31 16 13 eller claus@kaabach.dk       senest d. tirsdag d.22/10..

Der kommer 3-4 erfarne hundefolk.

Knæk & Bræk

På vegne af Favrskov Jægerråd.

Kenneth og Claus

Kommende ny jæger jagter samme sted: 24/11 2019 og 26/01-2020