Frivillig jagtprøve – Hadsten Skydebane

Den frivillige jagtprøve

Mandag den 9 April afholdes den frivilige jagtprøve på vores skydebane.

Den frivillige jagtprøve er en tro kopi af den obligatoriske jagtprøve, og den giver dig mulighed for at teste dine færdigheder, før det virkelig gælder.

Inden du gennemfører jagtprøven, kan det være en fordel at øve dig ved en frivillig jagtprøve. Den frivillige jagtprøve er en tro kopi af den obligatoriske jagtprøve, og den giver dig mulighed for at teste dine færdigheder, før det virkelig gælder.

Hvem, hvor og hvad?

Du kan tilmelde dig den frivillige jagtprøve, uanset om du er jagtprøveaspirant eller allerede har dit jagttegn.

Sådan tilmelder du dig en aktivitet.

Der er intet krav om du er medlems af Danmarks Jægerforbund for at gå til prøven. Det koster kun kr.100,- at deltage, og prisen dækker skriftlige materialer, geværer, patroner med videre. Prøvegebyr indbetales ved tilmeldingen.  Bestås prøven, får du et jægermærke.

Du går gennem hele jagtprøven, selv om du er dumpet undervejs, og du kan tilmelde dig lige så mange prøver, du kan overkomme, uanset om du dumper eller består.

Ønsker du at læse om reglerne for den frivillige jagtprøve, så kan du finde her:

Regler for den frivillige jagtprøve.

Du er altid velkommen til at henvende dig til prøvelederen, den frivillige jagtprøvekoordinator eller kredsformanden, hvis du har spørgsmål.