Bukkejagt 2020

Grundet Corona tiltag, foregår lodtrækningen anderledes i år.

Søren Mikkelsen og Claus Kaa Bach vil være tilstede onsdag d. 6. maj. Vi foretager lodtrækningen, og skriver en mail, til dem der har været med, angående hvilket stykke og uge man har vundet.

Man bliver tildelt et lod, i den rækkefølge, man har tilmeldt sig.

For at være med i lodtrækningen, skal der købes biletter på vores hjemmeside her: https://hadstenjagtforening.safeticket.dk/61894/Bukkejagt_2020 , inden d. 6. maj. Husk at oplyse mail adresse og tlf nr, og hvilket stykke OG ugen-ummer man ønsker.

Købte billetter kan ikke refunderes efter lodtrækningen har fundet sted.

Der er 4 jagtstykker der må drives bukkejagt på

Kort: https://www.hadstenjagtforening.dk/aktiviteter/jagt/bukkejagt/

1. Essendrup på begge sider af vejen.
  2. Moesgaard ved gravhøjene (dog ikke på selve Moesgaard, se på kortet).
  3. Nydam juletræer ved TV2 masten.
  4. Nydam vest for grusvejen.
  • Der må kun skydes ulige 6 ender og 6 ender,  og kun 1 Buk pr. udlejning.
  • Det skal kunne hænges en nøglering på alle sprosser, ellers tæller det ikke, er du i tvivl, så skyd ikke.
  • Der skal sendes en SMS eller e-mail til Søren eller Claus, når der er afgivet et skud efter en buk.
    • Der skal være et billede af Bukken, hvor man tydeligt kan se opsatsen.
    • Tidspunkt for hvornår den er skudt.
    • Hvilket stykke den er skudt på.
    • Hvem der har skudt.
    • Vægt på den brækket buk, det koster 30 kr. pr. kg.
  • Hvis der er afgivet et skud, og bukken ikke ligger der, skal der ringes efter en Schweissehundefører.
    • Hent evt. den APP der hedder jagt til IPhone, der er et godt Schweisserhunde register.
    • Er det et rent forbi skud, har man resten af ens periode.
    • Er dyret truffet, og selv om det ikke findes, så er ens periode slut.
    • Husk det er kun kørerpenge, der til betales til en schweissehundefører, som skytten selv skal betale.
  • Bliver der set Mårhund på stykket, og er du sikker på det er en Mårhund, så skal den skydes, husk at melde din observation til Søren eller Claus. Afgivet skud til Mårhund tæller ikke.
  • Det er tilladt at medbringe 1-2 gæster som observatører, der må dog kun medbringes 1 våben pr. område
  • Den sidste uge er kun på 5 dage, så den koster kun 450kr.

OBS: Skyder man en buk der ikke opfylder vores kriterier, så koster det 500kr plus 30kr pr kg.

Knæk og Bræk

Hadsten og Omegns Jagtforening